czwartek, 4 września 2014

Dźwięki dobre na wszystko

Muzyka towarzyszy mi całe życie. Odkąd pamiętam uwielbiałam śpiewać i tańczyć. Jako czterolatka znałam wszystkie piosenki GolecOrkiestra. Potem przyszedł czas Ich Troje i wielkiej miłości do czerwonowłosego Michała Wiśniewskiego. To były czasy... Gust muzyczny trochę mi się zmienił, ale miłość pozostała. Miłość do muzyki, nie Wiśniewskiego oczywiście. Po "Filiżance" lepiej, żeby mi się na oczy nie pokazywał.
Nie mam określonego ulubionego gatunku. Słucham właściwie wszystkiego. Reggae, electro, pop, rock, czasem metal. Od niedawna nawet Rap, ale to jest odrębna historia.
Wystarczy, że coś wpadnie mi w ucho, a mogę słuchać tego na okrągło. Śpiewam, nucę, układam w głowie choreografie ( co na zewnątrz może czasami dziwnie wyglądać).
Zawsze wydawało mi się, że nie mam ulubionych wykonawców. Kilka ulubionych piosenek owszem, ale nie muzyków. Po prostu jakiś utwór wchodzi mi do głowy, siedzi w niej tak długo jak mu się podoba, a potem wypada.

Zmieniłam zdanie, kiedy zauważyłam, że w pewnych sytuacjach zawsze sięgam po konkretną twórczość. W chwilach przemyśleń. Kiedy chcę się odciąć od świata. Włóczyć się w deszczu ze słuchawkami w uszach.  Zatopić się w swoim podłym nastroju.
Albo wręcz przeciwnie.  Nabrać siły. Śpiewać na cały głos. Śmiać się do samej siebie. Cieszyć się z chwili, oddechu, dźwięku.
W takich chwilach opcje są dwie. One Republic i Pink. Nie wiem dlaczego, ale ich muzyka spełnia wszystkie moje wymagania i pasuje na każdy nastrój.
No może poza tymi Rapowymi momentami, ale jak już mówiłam to jest zupełnie inna historia.
Oto kilka moich ulubionych utworów:
Coś Wam powiem. Jeśli mimo namiętnych wspomnień z eksfacetem, które ewidentnie nachodzą Was podczas słuchania płyty (nie bez powodu zresztą) i tak jej słuchacie, to to jest miłość.

A Wy macie jakichś swoich ulubionych artystów albo piosenki? A może macie jakieś specjalne historie związane z muzyką?
PS Jakby ktoś chciał zafundować mi bilet na koncert One Republic w październiku, nie obrażę się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz